Direktlänk till inlägg 12 april 2007

Dåliga Ursäkter

Av Christer Johansson - 12 april 2007 00:15

I bland förstår jag mej inte på människor. Varför kan folk inte vara ärliga och säga som det är? Jag kan ta ett exempel som jag hört ganska ofta. Ett antal personer bestämer sig för att åka någonstans t.ex ett större evenemang och alla i det här gänget säger till varandra hur mycket dom ser fram mot den här händelsen. Ju närmare händelsen man kommer ju högre blir förväntan. När det sedan är en vecka eller några dagar kvar innan man ska åka, börjar man ringa varandra och säga att man inte kan åka. Men istället för att säga som det är kommer man med en massa dåliga ursäkter, som t.ex att katten ska ha valpar!!! eller att mormor (87år) är gravid!!! och kan föda när som helst, ja listan kan göras lång. När jag hör alla dessa ursäkter undrar jag hur dumma dom tror man är. Vist vorde det väl bättre att säga som det, då blir man ju inte misstrodd nästa gång.

 
 
Ingen bild

chris

12 april 2007 09:12

Ja du Christer... det där med ärlighet är något jag också undrar över.Folk säger en sak och både menar och gör en annan.Men alla tål inte heller att man är helt ärlig!!
Vad gör man åt sådant??? Fin blogg!! Kram Chris

 
Ingen bild

Karina

12 april 2007 21:21

Det kan nog finnas många orsaker till att man inte är helt ärlig tex ser man att dom andra verkligen vill göra det och man vill inte vara utanför och dra ner deras glädje. Igentligen kanske man från början inte velat detta men inte haft modet att säga det för att såra någon eller man är rädd för att dom blir sur när man säger att inte vill. Det kan finnas många orsaker kanske något mer roligt dykt upp eller att man inte har pengar men vill inte säga det. Fast det du säger är väldigt vanligt tyvärr och tråkigt för dom som verkligen sett fram mot att alla hänger med. Ärlighet är bäst i längden för då vet man innan hur det är och inte göra extra mycket som man kanske inte behövt göra. Det är inte kul att ordna saker när det blir så där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer Johansson - 13 april 2007 17:04

Jönssonligan. Jag skrev en fråga i STBs gästbok om Jönssonligan också kom till Aneby. Detta misstolkades naturligtvis på ett annat forum, och det var ju väntat. Nu ska jag förklara vad jag menade. Som dom flesta vet bestod Jönssonligan tre ganska mis...

Av Christer Johansson - 12 april 2007 12:24

Först kanske jag ska förklara vad som menas med utrycket "inte alla hönsen hemma". Det betyder inte att man är dum utan att man kanske borde tänkt sig för lite bättre innan man gjorde något otroligt korkat. Hönshuset. Jag har följt en historia om...

Av Christer Johansson - 9 april 2007 20:48

Hämdbegär.Jag har aldrig förstått folk som har hämdbegär.Det finns alltså folk som ältar sitt missnöje hur länge som helst allt i akt och mening att förstöra människors liv, ibland är man till och med beredda att ta till lögner för att lyckas i sin...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
April 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards